Friday, December 15, 2006

Stick to the omelette!
Ieri am fost sa-mi cumpar nisip pentru scrumiera. Cu aroma de menta salbatica, e cea mai buna. Fata de la casa din Bamboo, foarte politicoasa, repeta ca un robotel stricat la fiecare client: "Doriti si magnet pentru frigider?". N-au dorit, pina la mine. Am ales un magnet in forma de tigaie cu o omleta inauntru. Mic si simpatic. Fata ma tot imbia si cu niste chiftelute si fripturi in miniatura. Am ramas la omleta si chiar i-am explicat: "Doar atit stiu sa gatesc". Ei bine, am mintit. Stiu sa gatesc si alte lucruri. Care ies OK, dar ma costa pe mine nervi, timp, bucati de piele. Pentru ca nu am indeminare de bucatareasa. Cel mai recent am patit urmatoarele lucruri: orezul cu legume era inghetat si cind l-am pus peste ceapa calita cu bulion, s-a raspindit in bucati mari pe aragaz. Nu tot, dar suficient cit sa apara pe suprafata alba boabe de mazare, boabe de orez, bucati de ardei etc. In fine, l-am adunat, am pus in cratita ce se putea pune si m-a bufnit risul. Putin mai tirziu, m-a bufnit plinsul. Apa fiarta pentru salata de varza de Bruxelles. Fiarta rau. Ce puteam sa fac decit sa trintesc verzisoarele in oala cu apa de la aproximativ juma' de metru inaltime? Imediat m-am improscat cu stropi fierbinti ca naiba, citiva daruindu-mi o arsura minunata de gradul II pe incheietura miinii. Pentru final, uitasem sa scot ficateii de pui din congelator. Erau bocna. Aratau ca o cahla de soba. N-am avut rabdare, i-am trintit in tigaie dupa vreo 5 minute. Alta feerie de stropi. De ulei de data asta. Arsuri mai mici, doar de gradul I. Ma rog, poate n-o sa ma credeti, dar una peste alta, mincarea a iesit nu doar comestibila, ci chiar buna. Desi uneori ma gindesc sa ramin la omlete. Riscul de accidente parca e mai mic.

10 comments:

Anonymous said...

deja te privesc ca pe omul cu doua creiere, pentru ca ai mentionat cuvintele "orez", "ardei", "verzisoare". pentru mine, care nu gatesc nici macar omleta de pe frigiderul tau, ele sint echivalente cu urmatoarele:
- sonda spatiala
- platforma de foraj maritim
- trepanatie de risc maxim
- bungee jumping (chordless :)) :)))
- divinatie cu cranii si gheare de gaini negre
- revolutia-lui-fidel-cind-l-a-dat-jos-pe-baptista
- legatura dintre flapsuri si trenul de aterizare (nici nu stiu daca a descoperit-o cineva).

adica stiu eu vag ce reprezinta, dar habar nu am cum sa procedez cu ele.

CRISTI ROMAN said...
This comment has been removed by the author.
CRISTI ROMAN said...

eu am invata sa fac ciorba, spre bucuria dorei, ca ea a scapat acum. bineinteles, prima a fost un dezastru. buna la gust, dar arhiplina de legume, se indoia polonicul cind amestecam.

Marian Vişu said...

:)) Ma amuzati teribil :))
Lumi, stii foarte bina ca n-o sa ramai la omlete. Poate tocmai pentru ca riscul e mai mic. Poate ca iti si place sa mananci

Anonymous said...

Cred ca gresesc intrevenind in discutia asta...in fine....
Lumi, ia-o usor si invata, daca iti place, daca nu las-o balta, nu ter sa fim cu totii bucatari sau pasionati de gatit, nu?
oricum, mie imi place enorm sa gatesc, sa ii indop pe cei care-mi calca pragul si, ca sa vedeti ca nu ma dau mare...sambata, am gatit rata cu varza, salata de boeuf, iar seara niste pomana porcului(in colaborare cu domnul meu) si o friptura de porc la tigaie cu sos de vin si garnitura de cartofi copti...
Lumi, sa stii ca si eu ,care am pretentii de la mine in privinta gatitului, ma frig ori de cate ori scot cratitele cu bunatati, din cuptorul incins....

lumi said...

shmeny, esti constienta ca nu e chiar asa:-) cristi, aia nu mai e ciorba, e ghiveci deja:-) draga marian, stii bine ca nu ma omor cu mincatul (vezi primul post al acestui blog). sint insa citeva lucruri care-mi plac, precum creierul pane pe care il maninc acum. citind insa enumerarea lui ingrid, am salivat putin, mai ales la friptura de porc in sos de vin. oricum, cred ca mama e de vina ca nu mi-am dezvoltat ca lumea aplecarea spre bucatarie. nu ma lasa sa fac nimic si chiar si acum se insinueaza la mine acasa si-mi gateste pe furis:-)

Anonymous said...

Am uitat sa iti spun ceva, Lumi...
Iubesc magazinul Bamboo, spre disperarea unei anumite persoane, haha!
Ieri am luat cateva decoratiuni pt Craciun, chiar de acolo

lumi said...

daaa, magazinul Bamboo e super. nici eu nu rezist sa ies cu miinile (sacosele) goale de acolo!

Unknown said...

de cite ori se intilnesc lumi si ingrid se coboara o atmosfera profunda de shopping, design si alte cele. :) (si) de-asta imi place mie de ele :))

cronicaru' said...

ca sa punem putine condimente discutiei-lumi incearca sa faci mancare asa cum ti-ai dori sa faci sex. sunt convins ca va iesi ceva gustos, giusi si uneori chiar spaisi :)) ma bazez pe imaginatia femeilor.
referitor la micile accidente nu-ti pot spune decat ca ar trebui sa ai grija. de fapt, la fel ca in viata sexuala :)