Friday, February 16, 2007

Lasitate de ochi caprui
Se privea in oglinda cu ochii aceia caprui, cea mai comuna culoare din lume. Ochi caprui scormonesc in alti ochi caprui. Se uita unii in altii si nu se recunosc. Nu inteleg nimic, dar vad totul. In irisul banal sclipesc stins taceri profunde, vorbe spuse la minie, lacrimi care au curs si nu au spalat nimic, lacrimi ce inca zac acolo, comoara lichida de nepretuit, gesturi facute si regretate, gesturi abtinute si regretate, tradari comise si suferite, potop de erori amestecate in certitudini, tristeti si surisuri paralele. Toata istoria clasica si logica se afla acolo. In ochii banali. Clipesc. Clipeste si oglinda. Genele se zbat, zabrele negre, inchisoarea ochilor. Ridurile din jur, o adevarata geografie asezata pe piele, cu riuri subtiri si canale fine, tresar. Dar ochii cauta in continuare. O intrebare, un raspuns. Poate nici una, nici alta. O raza, asta cauta ei. De care sa se agate, pe care sa se catere, a carei sageata s-o urmeze negresit. Oglinda tace. Secrete grele prin insignifianta lor. Ochii caprui privesc in alti ochi caprui. De fapt, privesc inauntrul lor. Dar vor putea ei vreodata privi drept in niste ochi albastri?

15 comments:

Unknown said...

as putea sa-ti raspund asa la intrebare: nu pot privi in niste ochi albastri pentru ca acestia sint mincinosi, dispar repede, sint batjocoritori. Wait a minute! Vorbeam de ce stiu eu.
Raspunsul la intrebarea da este: DA!

lumi said...

si eu ma gindeam ca ochii albastri au ceva inselator in ei. o transparenta care seduce si loveste, o raceala ca de sloi. greu de infruntat...

Anonymous said...

eu stiam asa: ochii albastri ca seninul te imbata ca si vinul/ochii caprui fura inima oricui/ochii negri si blanzi de dragoste sunt flamanzi/ochii verzi niciodata sa nu-i crezi. Pai si atunci ce ne facem? Alegem betia, ne dam inima, hranim anumite persoane sau ne lasam mintite? Eu prefer sa fiu mintita...

Marian Vişu said...

Deci cel mai bine ar fi sa ma bucur atunci cand cineva imi spune ca am ochii rosii de oboseala :D. Nu-i mai am nici caprui, nici verzi, deci sunt un baiat cuminte!

lumi said...

sekure, cred ca ai ales varianta cea mai rar intilnita. daca nu punem in calcul violetul, cenusiul si galbenul...
marian, ce te faci daca si irisul devine rosu?:-)

Oana Anca said...

Stii ca intr-o infruntare cu privirea ochii albastri sunt cei care cedeaza cel mai rapid? Sunt cel mai usor de "batut". Cic-ar fi cei mai sensibili.

Cat despre mine, am trecut de la albastri la caprui si apoi la verzi. Ma refer la proprii-mi irisi, cameleonici:). O fi dovada de instabilitate?

Unknown said...

daca si irisul devine rosu, si marian devine bampir! Dixit!

Marian Vişu said...

Daca si irisul devine rosu am pus-o. Chiar Shmeny, vampirii sunt de fapt oameni morti, nu? Ce ma fac insa cu negrul ala tatuat de a venit si pe la noi prin tara si s-a jucat cu Andresan? Daca ma alearga cu sabia?

lumi said...

nu stiam ca ochii albastri sint cei mai vulnerabili, oana anca. poate pentru ca mi s-a intimplat sa interceptez priviri extrem de taioase de aceasta culoare:-)

Anonymous said...

eu cred ca totusi zicalele acestea sunt cat de cat adevarate:
ochii albastri ca seninul te imbata ca si vinul/ochii caprui fura inima oricui/ochii negri si blanzi de dragoste sunt flamanzi/ochii verzi niciodata sa nu-i crezi
eu am ochi verzi si simt ca pot sa fac multi oameni sa ma creade chiar daca mint, cred ca ochii verzi pot sa te ajute sa iesi din situatii dificile pentru ca te mint usor.

Geamana-de-foc said...
This comment has been removed by the author.
Geamana-de-foc said...
This comment has been removed by the author.
Geamana-de-foc said...

ochii albastri (unii) te izbesc prin profunda lor frumusete si te manipuleaza subtil,am face o greseala daca am privi in ei cu sensibilitate deoarece vom ceda rapid!

Unknown said...

destul de interesant... dar mai degraba depinde de persoana decit de culoare ochilor... tu ce culoare a ochilor ai..?

Unknown said...

destul de interesant... dar mai degraba depinde de persoana decit de culoare ochilor... tu ce culoare a ochilor ai..?