Wednesday, November 01, 2006

Ce parte a sticlei preferi?
Sint o sticla de parfum pe jumatate golita... "Rumeur" - e un fel de prenume al meu. Rumoarea din jur si din mine. Oamenii care fosnesc in jurul meu si soaptele mele, ale pielii, ale inimii, ale creierului, ale perdelelor mele atinse de vint, ale cartilor mele, care susotesc in biblioteca, chiar scincetul lihnit al puiului de bambus pe care uit mereu sa-l ud. "Trouble" - alt prenume, mai rar folosit. Nimic (aproape) nu-mi iese din prima. Necazuri marunte care asezoneaza viata, ca sucul de lamiie peste salata. "Mariage" - nici o legatura cu mine. "212 Sexy" - cam la fel, cu exceptii. "Délices" - compotul de piersici si dulceata de nuci verzi si crema de zahar ars. Si cearceaful mirosind proaspat in care imi place sa ma rasucesc si "Zborul reginei" de Tomas Eloy Martínez si unghiile abia vopsite in visiniu si telefonul de la un prieten. "Hypnôse" - starea in care marsaluiesc prin casa dimineata. "Tendre Poison" - licoarea care mingiie si arde si pe care as vrea s-o picur pe spatele unui barbat. L-ar incalzi si nu l-ar ucide. "Cinéma" - odinioara imi spunea multe, acum nu. Viata e un cinema, uneori cu ecran panoramic si sunet Dolby, alteori o salita amarita de cartier, unde mucezesc cojile de seminte si popcornul e o extravaganta. "Magnetism" - il regasesc in niste ochi care-si coboara prea rar privirea spre mine. "Nina"- n-o cunosc, nu-mi suna, nu e dintre ai mei. Sint o sticla de parfum pe jumatate golita. Sau poate pe jumatate plina...

6 comments:

cronicaru' said...

ceva m-a pus pe ganduri- o fi vreo legatura intre "exceptiile" de la 212 si licoarea de la tendre?
f misto final

Unknown said...

Esti parfumul Lumilight. Cu aromele si povestea lui. Nu trebuie sa fii "Nina" si nici altceva.

lumi said...

s-ar putea sa fie vreo legatura... mersi pentru "f. misto final" (si daca a fost ironic, si daca nu).
ai dreptate, oana. si nici nu cred ca as putea. sint prea batrina...

cronicaru' said...

pe ma-sa, urasc comunicarea tip mess sau forum, nu te intelegi om cu om
sunt un practicant revoltat
orice ai spune, e imposibil ca interlocutorul sa nu se gandeasca la o ironie
dak as parafraza un mare personaj din catzelarie as spune ca traim intr-o lume in care ironia domina realitatea cruda, dar consider ca suntem mai puternici si vom combate astfel de tendinte. In retorica antica...

lumi said...

e, probabil, acelasi tip de nedumerire pe care am incercat-o si eu cind am citit comentariul cu "urma de repros" la adresa comportamentului lui Paul Hunter. care urma nu exista, cu siguranta nu in mintea mea. pina la urma, asta face net-ul: omoara conversatia pura si simpla.

Marian Vişu said...

Pe mess e un smiley care isi scoate palaria, il stii f. bine. Aici nu pot decit sa-ti spun ca aveam nevoie de parfumul asta de literatura. Unghii, ferestre, parfum... E chiar un blog f. personal. Cine te cunoaste, te recunoaste in el.