Thursday, January 24, 2008

Pasienta de iarna
Plictiseala de iarna linceda. Boare de ceata, umed in oase. Pe fereastra intunericul se deseneaza perfid, intii in tuse subtiri, bleu-movulii, apoi ca intr-o baie de cerneala. Imi vine sa nu mai aprind lumina, sa stau in mirosul vag de scortisoara al luminarii parfumate, sa ma ghemuiesc sub o patura subtire, cu genunchii la gura, pozitie de cautare a sigurantei pe care uneori (deseori) o simt fugindu-mi din miini. E aproape un gest de fronda. Sa-i dai intunericului alt intuneric, cu aroma de mirodenii.

Cite litere are? Cine? Prenumele. 1, 2, 3, 4, 5, 6. Sase. Sa vedem ce iese. Cartile de joc fosnesc. Aluneca din palme ca o matase usoara. Se asaza usor razvratite in teancuri mici. 7. Se gindeste la tine. Zimbet neincrezator. 5. Dilema. Cine n-are? 12. Exista altcineva in viata lui. Asta da veste. Tu? Tu esti tu. El? El are pe altcineva.

Cite litere are? Prenumele, da, prenumele. 1, 2, 3, 4, 5, 6. Sase. Tot sase. Coincidenta. Nu incep la fel si nici nu continua. 3. Veste, mesaj. Hm... 4. E nefericit. De ce? 6. Sex. Aha. Tu? Ramii tu. El? El e nefericit.

Sase - nesincronizare. Sase - nepotrivire. Doisprezece - nu exista.

8 comments:

Roxana said...

imi aduc aminte si eu de o astfel de sedinta...cate zambete, cate sperante...cati de sase...

lumi said...

daaa, multi de sase:-) distractie, pina la urma. si un impuls subconstient, care dispare rapid. chestiile astea cred ca nu sint facute pentru altceva

Roxana said...

din pacate cam da...daca am trai in lumea cartilor ne-ar fi muuuuult mai simplu...fie ele de joc sau de citit.

lumi said...

mai ales de citit...

Anonymous said...

buna ziua,
ma numesc shmeny si am fost blogger. am fost si datatoare in carti.
buna ziua,
cand se termina o pasienta, alta incepe. undeva, poate in celalalt capat de lume.
buna ziua,
sedinta se poate relua oricand. dar nu stiu daca isi mai doreste cineva.

lumi said...

hey, shmeny! de ce sa nu reluam sedintele? in fond, e distractiv, chiar daca nu se adevereste nimic:-)

Anonymous said...

Lumi, vad ca ai timp. Prea mult timp la dispozitie. Lasa datul in carti si apuca-te sa le scrii. Lasa gandurile si actioneaza. Renunta la carapace si devino rapace. Strange viata la piept, ia-o in piept, pentru ca-i tare scurta. Tot eu, cel care si-a pierdut identitatea (parola), AG17

lumi said...

AG17, deocamdata ma hranesc cu gindul ca mai am inca multe carti de citit pina sa pot scrie una. si multe pasiente de dat:-) daca n-am avut spontaneitatea si candoarea lui john kennedy toole, care a scris superba "biblia de neon" la 16 ani, poate voi avea rabdarea ninei berberova, care a fost publicata pentru prima oara in rusia la 82 de ani:-)