Monday, June 04, 2007




Gardenia


Mama isi tinea parfumurile sub cheie. O cheie care se putea rasuci si care imi deschidea usa spre o lume fascinanta de arome si culori. Cel mai mult imi placea sticluta verde, zvelta, pe care scria "Gardenia". O miroseam in tacere si pe ascuns, mereu cu teama inghesuita in suflet ca as putea fi prinsa asupra faptului. Uneori, injectie de adrenalina, lasam sa alunece citeva picaturi pe sarafanul de liceu. La fel cum subtilizam tigari Marlboro din sertarul tatei, sperind ca nu le va numara. Acum sint convinsa ca el stia de furtul meu, desi nu mi-a spus niciodata. Mama insa ma certa. Observa imediat. Mereu ma prindea. Pe atunci, gardenia mi se parea o chestie teribil de exotica, de neatins. Imposibil de obtinut. Cu cit miroseam mai mult sticluta verde, cu atit mai mult imi doream floarea. Originalul. Tot atunci mi-am promis ca, intr-o zi, voi avea o gardenie a mea. Orice ar fi insemnat asta.

Mi-am mai promis multe. Ca voi fi linistita, usoara, ca voi plinge putin si chibzuit, ca voi suferi in picaturi si nu in cascade, ca voi ride mult, ca voi atinge norii cu virfurile degetelor si-mi voi pastra talpile pe pamint. Mi-am promis multe.

Acum, gardenia mea a inflorit. Suride alb, stralucitor in fereastra si ma inveleste in parfumul ei. Poate e un inceput...

5 comments:

cronicaru' said...

am mare incredere ca iti vei tine promisiunile

Unknown said...

Buna dimineata, gardenie draga, inflorind in lumea lui Lumi!

Oana Anca said...

M-ai provocat sa citesc despre gardenii. Uite ce am gasit:

"In primul rand, substratul gardeniei noastre ar trebui sa aiba un bogat continut organic. Alaturi de partea organica este necesar si un material inert, care sa asigure drenajul, cum ar fi pietrisul (fara calcar), perlitul sau tuful vulcanic. Transplantarea este bine sa fie facuta la sfarsitul iernii – inceputul primaverii. Vasul in care pastram gardenia se recomanda a fi dintr-un material care sa nu permita pierderea umiditatii. Deasemeni, la suprafata solului este indicat sa se asigure un strat protector din coaja sau ace de pin ori de brad, tot pentru a intarzia pierderea umiditatii."

Asadar...bogat continut organic, material inert pt drenaj, transplantarea la inceputul primaverii, vasul sa nu permita pierderea umiditatii si...binefacatorul strat protector din COAJA sau ACE. Succes, gardenio! :)

lumi said...

incerc sa ma tin de cuvint, cronicare...
buna dimineata si nu numai, follow me! draguta de ea are acum trei flori teribil de parfumate.
hm... oana, deci asta era rostul pietricelelor... si eu eram gata-gata sa le arunc. sa vedem acum de unde fac rost de ace de brad...

Oana Anca said...

Lepse primesti? Daca da...trage un pic cu ochiul pe la mine si ai sa gasesti una (cred eu) dupa sufletul tau:).